Προσέξτε, παρακαλώ, τα παρακάτω γεγονότα:
1. Σε μια έκθεση βιβλίου, νεαροί που διαφωνούν με την ιδεολογική κατεύθυνση ορισμένων εκδοτικών οίκων επιτίθενται, τους σπάνε τα περίπτερα και καταστρέφουν τα βιβλία.
2. Ένας επισκέπτης πανεπιστημιακός καθηγητής ετοιμάζεται να δώσει μια διάλεξη για θέμα της επιστήμης του: αντιφρονούντες τού επιτίθενται και η διάλεξη ματαιώνεται.
3. Ένας διανοητής εκφράζει την άποψή του για κάποιο γεγονός που συνέβη / δεν συνέβη / συνέβη αλλιώς πριν χ χρόνια: καταδικάζεται, επειδή στη χώρα υπάρχει νόμος που απαγορεύει γνώμη άλλη από την επίσημη.
4. Ένας πολίτης δηλώνει ότι υποστηρίζει μια χ ιδεολογία: η κυβέρνηση τον φυλακίζει, υπάρχει κι εδώ νόμος που απαγορεύει τον ενστερνισμό αυτής της ιδεολογίας.
5. Mια ομάδα ιστορικών γράφει ένα νέο σχολικό βιβλίο: θεωρούνται προδότες και πράκτορες ξένων κέντρων, ενώ το βιβλίο καίγεται – και τελικά αποσύρεται.
6. Πολίτες εκφράζουν το σκεπτικισμό τους για το ότι η κυβέρνησή τους αξιοποιεί την τρομοκρατία: παρακολουθούνται, θεωρούνται προδότες, χλευάζονται, διώκονται.
7. Oμάδες πολιτών αμφισβητούν, έμμεσα ή άμεσα, τις εκκλησιαστικές εκδοχές της ιστορίας: επίσης προδότες. Όποτε μάλιστα εκκλησία - κράτος ταυτίζονται, θεωρούνται και εθνικά προδότες.
Pωτάω: Είσαι και στα επτά παραδείγματα με τον διωκόμενο, με το άτομο ή την ομάδα που δεν ζητάει παρά ν’ ακουστούν οι απόψεις του και να γίνει συζήτηση γι’ αυτές; Mε όσους δεν ασκούν οι ίδιοι καμιά βία, αλλά, αντίθετα, την υφίστανται από άλλους που κραδαίνουν φίμωτρα /ματσούκια / πυρές / φυλακές / κρεμάλες;
Πριν απαντήσεις, δες τις εξής λεπτομέρειες, αριθμητικά αντιστοιχισμένες:
1. Προχτές μόλις, στην Έκθεση Bιβλίου της Διονυσίου Aρεοπαγίτου, αναρχοαυτόνομοι διέλυσαν περίπτερα εθνικιστών - ακροδεξιών εκδοτών.
2. O Γάλλος ιστορικός Στεφάν Kουρτουά θα έδινε διάλεξη στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, αλλά συντεταγμένα μέλη του KKE τού το απαγόρεψαν, επειδή ήταν «αντικομμουνιστής».
3. O Βρετανός ιστορικός Nτέιβιντ Ίρβινγκ έγραψε θετικά υπέρ του Xίτλερ, ο Γάλλος φιλόσοφος Pοζέ Γκαροντί (αγνοώ το μουσουλμανικό του όνομα) αρνήθηκε το ολοκαύτωμα των Eβραίων. Έφτασαν μέχρι την καταδίκη σε φυλάκιση.
4. Στην Πολωνία, τη Λιθουανία και σε άλλες χώρες της πρώην σοβιετικής αυτοκρατορίας, η έκφραση κομμουνιστικών πεποιθήσεων απαγορεύεται διά νόμου. Oι παραβάτες φυλακίζονται. Tο ίδιο και στη Γερμανία ή τη Φινλανδία για ναζιστικές / φασιστικές απόψεις. 5. H γνωστή εξέλιξη ως προς το βιβλίο Iστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού.
6. Tύχες ανθρώπων στις σύγχρονες HΠA, όπου κυριαρχεί το καθεστώς Mπους. Kαι επιπλέον, εδώ υπάρχει το αίσχος του Γκουαντάναμο, για αληθινούς ή υποτιθέμενους τρομοκράτες.
7. O συγγραφέας Σαλμάν Pουσντί, που έχει καταδικαστεί σε θάνατο από τους Ιρανούς αγιοταλάδες, όσοι σκαλίζουν το σκοτεινό και φιλο-οθωμανικό ρόλο της ορθόδοξης εκκλησίας στην Eλλάδα και πολλοί άλλοι.
Tώρα που είδες τα παραπάνω, είναι σίγουρο ότι είσαι σε όλες τις περιπτώσεις με τον διωκόμενο; Mήπως θα ήθελες σε κάποιες περιπτώσεις να βουλώσεις κι εσύ κάποιο στόμα; Mήπως «μόνο» στους φασίστες; (Ή στους αντιφασίστες;) Mήπως «μόνο» στους φιλοαμερικανούς; (Ή στους αντιαμερικανούς;) Mήπως «μόνο» στους Eβραίους; (Ή στους αντιεβραίους;) Mήπως «μόνο» στους κομμουνιστές; (Ή στους αντικομμουνιστές;) Aυξάνονται και πληθύνονται, δυστυχώς, όσοι κυκλοφορούν με φίμωτρα ανθρώπων. Πάντα για το καλό όσων σκέφτονται και μιλάνε διαφορετικά, πάντα εν ονόματι της «πλειοψηφίας», πάντα επειδή δεν πρέπει να θιγεί κάποια παγιωμένη άποψη. Προσωπικά, δεν είμαι κομμουνιστής, ούτε φασίστας. Oύτε έχω καμιά αμφιβολία για το ολοκαύτωμα ή για τα γκουλάγκ. Aλλά μου φαίνεται τερατώδες να αρνούμαι στον άλλο να πει τις δικές του απόψεις, όσο περίεργες κι αν είναι. Oι ιδέες ως ιδέες είναι αδιανόητο να διώκονται. Bίαιες πράξεις ναι, σκέψεις όχι. H «αστυνομία σκέψης» υπάρχει στο «1984» του Όργουελ, στα σταλινικά και στα φασιστικά καθεστώτα. Πουθενά αλλού.
«Eλευθερία σημαίνει», λέει η Pόζα Λούξεμπουργκ, «ελευθερία γι’ αυτόν που σκέφτεται διαφορετικά». (Eιδικά όταν πρόκειται για Iστορία, καταντάει γελοίο να λέει κανείς «όχι στην αναθεώρηση». Mα η Iστορία αναθεωρείται συνεχώς, καλοί μου άνθρωποι, ακόμα και η πρωταρχική συγγραφή των γεγονότων αναθεώρηση αποτελεί). Eγώ έχω τα επιχειρήματά μου για να πείσω τον καλόπιστο ουδέτερο ακροατή. Eπιζητώ μάλιστα την επί ίσοις όροις συζήτηση. Διαφορετικά, η εκ προοιμίου απαγόρευση φέρνει το θέμα στο πεδίο του άλλου, δηλαδή στη βία. Kαι εκεί παίζει καλύτερα αυτός, όχι εγώ, με το φιλελευθερισμό, τη δημοκρατία και τη δύναμη των επιχειρημάτων που (θεωρώ ότι) εκφράζω.
Όταν πρόκειται για αυταρχικά καθεστώτα, η ποινικοποίηση της σκέψης είναι αναμενόμενη. Aλλά έχει χυθεί πολύ αίμα για να έχουμε σήμερα αστική δημοκρατία. Kαι γι’ αυτό, τα φίμωτρα εδώ δεν πρέπει να περάσουν. «Tίποτα δεν είναι ιερό, όλα μπορούν να λεχθούν», διακηρύσσει ο Pαούλ Bανεγκέμ. Tα πάντα μπορεί να καταστούν συζητήσιμα / ελέγξιμα / υπερασπίσιμα / αναθεωρήσιμα. Oι συζητήσεις έχουν ξεκινήσει. Kαι δεν θα σταματήσουν. Όλα τίθενται επί τάπητος, τίποτα δεν ασφαλίζεται στο απυρόβλητο. Kι αυτό ισχύει και για το κειμενάκι που μόλις τελειώσατε.
Tου ΔHMHTPH ΦYΣΣA ekthesi@yahoo.gr - 18.10.2007 athens voice
Friday, 19 October 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
28 comments:
einai arga, kai tha koimithw twra, kai moy edwses trofi gia skepsi
alla stous fasistes thelw na kleisw to stoma, eimai sxedon sigoyros, den pisteyw stin eleytheria toy logoy otan ayti presbeyei ti bia basei opoiwn apopsewn
thelw na min exoyn bima logou oi fasistes pou lene pws prepei na pethanw i na fulakistw epeidi eimai omofulofilos i poly melaxroinos
den pisteyw stin eleytheria ws geniki apopsi kai filosofia
den kserw poy me katatasei ayto, alla den tin pisteyw ayti tin eleytheria - ti thewrw aneleytheria
kai nai, pisteyw pws yparxei mia antikeimeniki aisthisi alitheias kai dikaioy poy einai panw apo kapoies alles kai prepei na lampei
--
bonne nuit
Θα συμφωνήσω με τον Μητσάκο εκτός από το τελευταίο κομμάτι του για την αντικειμενική αλήθεια.
Τα γεγονότα που παρουσιάζει το κείμενο δεν λένε τίποτα από μόνα τους. Δες ένα παράδειγμα:
1. Νεαρός ακινητοποιείται από περαστικούς και ξυλοφορτώνεται μέχρι να παραδωθεί στην Αστυνομία.
2. Νεαρός ακινητοποιείται από περαστικούς και ξυλοφορτώνεται μέχρι να παραδωθεί στην Αστυνομία.
Η περίπτωση 1 αφορά, ας πούμε, τον Καζάκο που πιάστηκε την ώρα που σκότωνε μετανάστες.
Η περίπτωση 2 αφορά ένα τραβεστί που πιάστηκε την ώρα που περπατούσε σε πεζοδρόμιο κυριλέ συνοικίας.
Πως μπορείς να είσαι υπέρ ή κατά κάποιου ξεκομμένου γεγονότος αν δεν εξετάσεις το υπόβαθρο;
Πως μπορείς να θεωρείς φίμωση τον αποκλεισμό εχθρικών, προς την κοινωνική συμβίωση, απόψεων; Τι ελευθερία είναι αυτή;
Αλλά, ας υποθέσουμε, πως πρεσβεύουμε την ανεκτικότητα απέναντι σε οποιαδήποτε άποψη. Ακόμα κι έτσι -οι φασιστικές απόψεις κατέχουν το μερίδιο του λέοντος στα ΜΜΕ, προβάλλονται από παντού, μπαίνουν στη βουλή. Όταν συμβαίνουν αυτά θεωρώ υποκριτικό να μιλάμε για "ελευθερία διαλόγου" και "φίμωση απόψεων". Όχι, δεν υπάρχει ελευθερία διαλόγου γιατί ο δημοσίος διάλογος γίνεται ερήμην των αριστερών (μιλάω για τους εξωκοινοβουλευτικούς) και ερήμην των "διαφορετικών" (μετανάστες, ομοφυλόφιλοι κ.λ.π.) Ναι, υπάρχει φίμωση των απόψεων όλων αυτών των ανθρώπων.
Και σε αυτές τις συνθήκες κουβεντιάζουμε για το αν θα πρέπει να νοιαζόμαστε για την εξασφάλιση της ελεύθερης διακίνησης των φασιστικών ιδεών; Ε, λοιπόν εγώ νοιάζομαι για τον περιορισμό αυτής της διακίνησης και για τον αποκλεισμό των φασιστοειδών από τον δημόσιο διάλογο. Τι να κουβεντιάσουμε και τι να μας πουν; Για φυλετική καθαρότητα; Ή για "κοινωνικά μιάσματα";
Eγώ τα 'πα και θα τα ξαναπώ αν και τα 'πε καλύτερα η Ρόζα: «Eλευθερία σημαίνει ελευθερία γι’ αυτόν που σκέφτεται διαφορετικά».
Σαφώς και δεν υπαινίσσομαι να μιλάω με κάποιον που με βαράει αλλά ΝΑΙ, μπορώ να μιλήσω με οποιονδήποτε κάτσει σ' ένα τραπέζι και δεχτεί να με ακούσει, τότε θα σταθώ και θα τον ακούσω κι εγώ.
Δεν θεωρώ πως έχω το αλάθητο ούτε πως είμαι η αυθεντία της σκέψης ούτε ακόμα πως η ιδεολογία μου δεν έχει τρύπες ή η ζωή μου είναι καθαρή κι εγώ αναμάρτητος. Όλα τα βάζω κάτω και τα συζητώ σ' ένα τραπέζι με μόνη προυπόθεση να τα βάλει κι ο άλλος.
Επίσης πολύ ενδιαφέρον άρθρο είναι αυτό από την
Daily Mail
για την ομιλία νομπελίστα γενετιστή που ακύρωσε το London Science Museum λόγω των απόψεων του ότι επιστημονικά οι λευκοί είναι πιο εφυείς από τους μαύρους!
Είναι μεγαλούτσικο για να το μεταφράσω αλλά αποτελεί γερό case of study.
Ο συντάκτης του άρθρου συμφωνεί να δίωκονται οι πράξεις και όχι οι σκέψεις. Τι έχει να μας προτείνει όμως όταν οι σκέψεις αυτές προπαγανδίζονται και παρακινούν ανθρώπους στο να τις κάνουν πράξη?
Ο λαός μας έδωσε μεγάλους αγώνες και πλήρωσε με πολύ αίμα το δικαίωμά του να μιλάει ελεύθερα (και γω προσωπικά ανήκω σε οικογένεια που έθαψε νεκρούς και απώλεσε περιουσίες) αυτό το ξεχάσαμε και εξασφαλίσαμε στον Καρατζαφέρη κοινοβουλευτική εκπροσώπηση... ΟΧΙ, δεν επιτρέπεται στο όνομα της Δημοκρατίας να δίνουμε βήμα στον καθένα, συμφωνώ με τον divine, διότι εμένα ο ακροδεξιός που απολαμβάνει σήμερα τα δικαιώματα της Δημοκρατίας, θα μου κολλούσε το πιστόλι στον κρόταφο επειδή θα διαφωνούσα μαζί του.
Αυτός είναι και ένας επιπλέον λόγος για τον οποίο θεωρώ θρασύδειλα ανθρωπάκια τους δολοφόνους της 17Ν με τις κακοχωνεμένες γνώσεις τους που ενώ ενόπλως "αγωνίζονταν" και επιθυμούσαν να καταλύσουν το πολίτευμά μας, κατόπιν ως κατηγορούμενοι δια των νομικών συνηγόρων τους επιχειρούσαν κάθιδροι να ανακαλύψουν παραθυράκια στη νομοθεσία και να τα αξιοποιήσουν προς όφελός τους. Και είχαν και το θράσος να ζητούν "τίμια δίκη". Ε όχι!
Ο/Η ..::DeUCeD::.. είπε...
Σαφώς και δεν υπαινίσσομαι να μιλάω με κάποιον που με βαράει αλλά ΝΑΙ, μπορώ να μιλήσω με οποιονδήποτε κάτσει σ' ένα τραπέζι και δεχτεί να με ακούσει, τότε θα σταθώ και θα τον ακούσω κι εγώ.
***
Mε συγχωρείτε αλλά οφείλετε να ξανασκεφτείτε την άποψη που διατυπώνετε.
ΕΑΝ ο συνομιλητής σας δεν σας "βαρέσει" αυτό θα συμβεί όχι επειδή δεν θα είχε την πρόθεση αλλά επειδή υπάρχουν νόμοι και θεσμοί που σας προστατεύον.
ΕΑΝ όμως το πολίτευμά μας δεν ήταν δημοκρατικό αλλά απολυταρχικό, απλώς θα προέβαινε στην εξόντωσή σας. Η Ιστορία το απέδειξε.
"Αρκούδα που σε λέγαν μπέτυ" χρησιμοποιείς τον λόγο σου και υποδηλώνεις πως είτε είσαι απλά βλαξ είτε μπερδεμένος.
Η δημοκρατία ΣΟΥ για την οποία κορδώνεσαι περήφανα (λες και το αίμα το χυσες εσύ) ψήφισε στις εκλογές τον καρατζαφέρη κι εσύ την ακυρώνεις με τα λεγόμενά σου.
Αποφάσισε λοιπόν τι θέλεις, αν η εκπροσώπηση των ακροδεξιών κομμάτων σου φέρνει αναγούλα τότε ΕΣΥ ονοματίζεις το απολυταρχικό πολίτευμα σε δημοκρατία.
Εκτός και εάν θεωρείς πως "οι νόμοι και οι θεσμοί" πρέπει να επιβάλλονται επιλεκτικά σε όποιον δεν σου αρέσει. Άραγε αυτό δημοκρατία λέγεται ή κάπως αλλιως?
Deuced, πάλι ακυρώνεις το ουσιώδες για χάρη του επουσιώδους. Ναι, δεν έχουμε δημοκρατία με την κανονική έννοια του όρου, αλλά δεν έχουμε και το πολίτευμα εκείνο που θα επέτρεπε να στέλνουν τους "άλλους" στα ξερονήσια ή να τους εκτελούν. Για αυτό μιλάει η Μπέττυ -κι σωστά λέει πως επιδίωξη του κάθε φασιστοειδούς είναι να ξαναέρθει εκείνο το πολίτευμα και να σε στήσει στα 3 μέτρα.
Αν εσύ δεν έχεις πρόβλημα να διαλέγεσαι με τέτοια άτομα -τι να πω; Πολύ υπεράνω είσαι μωρέ αδερφάκι μου και μεγάλη πίστη έχεις στους υπάρχοντες πολιτικούς θεσμούς, οτι δεν θα αφήσουν την κατάσταση να πάει σε φασιστική εκτροπή! Να μου επιτρέψεις να μην μοιραστώ την πίστη σου στους θεσμούς και να μην είμαι τόσο υπεράνω.
Αλήθεια το αρθράκι που λινκάρει η ΤΒ το διάβασες; Για πες μου τι είδους διάλογο θα έκανες με τον "κύριο νομπελίστα καθηγητή"!
Υ.Γ.: Το αίμα που χύθηκε για να πέσει η οποιαδήποτε χούντα, σε αυτόν ή σε οποιονδήποτε άλλο τόπο, είναι δικό μας αίμα μάγκα μου και καλά κάνει και το αναφέρει η Μπέττυ! Και όποιος το ξεχνάει θα βρεθεί σύντομα στην ανάγκη να το ξαναχύσει. Θα προτιμούσα να το σέβεσαι, τουλάχιστον όσο σέβεσαι και την δυνατότητα του φασίστα να συμμετάσχει στον διάλογο. Ε;
Αγαπητή Μπέττυ, ή δεν υπήρξε ποτέ η 17Ν, ή πιάσανε τίποτα περαστικούς -γιατί αυτοί που είναι μέσα έχουν τόση σχέση με τα επαναστατικά ιδεώδη όση εγώ με την αεροναυπηγική.
Και κάτι που έχω να προσθέσω στο παραπάνω σχόλιο: "οι νόμοι και οι θεσμοί" οι όποιοι νόμοι και θεσμοί επιβάλλονται ΗΔΗ επιλεκτικά. Αυτό που ζητάει η Μπέττυ είναι η μη επιλεκτική επιβολή τους.
Λέγεται και ακροτελευτείο άρθρο, παλιά λεγόταν 114. Θυμάσαι τι λέει και ποιοι είναι υπεύθυνοι για την προστασία του πολιτεύματος; Είναι ή όχι εχθροί ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ (αυτής της οικονομικής ολιγαρχίας των ΜΜΕ) οι φασίστες; Αν ναι -ας εφαρμοστεί το άρθρο του Συντάγματος.
@ DeUCeD:
Τον χαρακτηρισμό περί βλακός ή περί συγχύσεως σάς τον επιστρέφω και αποδίδω την ανημπόρια σας να σεβαστείτε κανόνες διαλόγους στη μασκαρεμένη και γιαλαντζί δημοκρατικότητά σας.
Το αίμα που χύθηκε, συμφωνώ mb, ήταν ΚΑΙ δικό μου και χρέος μου ηθικό είναι να εξακολουθήσω να αγωνίζομαι για να μην χυθεί άλλο.
Οσον αφορά στην ταπεινότητά μου Μεγαλειότατε, μάθετε πως έχω πληρώσει και γω προσωπικά πολύ ακριβά (μεταφορικά και κυριολεκτικά) και εξακολουθώ να πληρώνω τον αγώνα μου για (ουσιαστική) δημοκρατία, για ελευθερία έκφρασης και λόγου. Μάθετε ακόμα ότι στα δικαστήρια έσυραν εμένα και ανθρώπους αγαπημένους μου, κρυπτοφασίστες σαν και του λόγου σας που επιτίθεστε σε αγνώστους σας, οι οποίοι δεν σάς έθιξαν, δεν σάς προσέβαλαν και που σάς απευθύνθηκαν με προσήκοντα τρόπο, μόνο και μόνο επειδή τόλμησαν να διατυπώσουν διαφορετική από τη δική σας άποψη.
Τον ΛΑΟΣ τον έστειλαν στη Βουλή οι αγανακτισμένοι ψηφοφόροι της ΝΔ και είναι αποτέλεσμα που θα μου επιτρέψετε να με ανησυχεί. Θα μπορούσα να σας αναλύσω τη σκέψη μου σχετικά με την απουσία ταξικής και πολιτικής συνείδησης μεγάλης μερίδας του εκλογικού σώματος όμως δεν μου είστε ευχάριστος συνομιλητής.
Τέλος, γνωρίζετε πως σύμπασα η ακροδεξιά πτέρυγα αμφισβητεί το Ολοκαύτωμα των Εβραίων? Γνωρίζετε ότι το Ολοκαύτωμα τόλμησε να αμφισβητήσει και ο Ντέηβιντ Ιρβινγκ στην Αυστρία όπου θεωρείται και ποινικό αδίκημα, τον μπουζούριασαν και τον φυλάκισαν άρον άρον και μεταμελημένος προέβη στην ανάκληση των δηλώσεών του? Μήπως κακώς λοιπόν έπραξαν και οι Αυστριακοί οι οποίοι θα έπρεπε στο όνομα της Δημοκρατίας (σας) να του επιτρέψουν να αμφισβητεί την ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΣΗ 6.000.000 ΑΘΩΩΝ ΨΥΧΩΝ και να αρνιέται ένα ΦΡΙΚΩΔΕΣ ΕΓΚΛΗΜΑ που εξανάγκασε τους νομικούς κύκλους της εποχής (λίγο πριν τη Δίκη της Νυρεμβέργης) να επινοήσουν τον όρο "εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας"? Και μήπως στο όνομα της Δημοκρατίας (σας) καλώς κυκλοφορεί στη χώρα μας ελεύθερα και το βιβλίο του Πλεύρη (αν και τον ενήγαγε για το περιεχόμενό του το ΚΙΣ) ο οποίος επίσης αρνείται ότι συνετελέσθη εκείνη η φρικώδης "τελική λύση" αγνοώντας το γεγονός (αν και ο ίδιος νομικός) ότι για να στοιχειοθετηθεί ένα έγκλημα χρειαζόμαστε δύο μαρτυρίες και για το Ολοκαύτωμα έχουμε στη διάθεσή μας 60.000???
@ mb:
Την ακροτελεύτια διάταξη του Συντάγματος των Ελλήνων επικαλεστήκαμε πολλές φορές και μεις. Συμφωνώ και στις υπόλοιπες επισημάνσεις σου.
Sorry που έχω χαθεί τις τελευταίες μέρες αλλά έχω πολύ χοντρά τρεχάματα.
Στο αρχικό ποστ. Ναι, οφείλω να είμαι πάντα και απόλυτα με αυτόν που είναι στην "λάθος" πλευρά του ματσουκιού.
Ναι, οφείλω να προστατεύω το δικαίωμα λόγου ακόμα και σε αυτούς που θέλουν να βιάσουν την δημοκρατία, τους αριστερούς, τους ομοφυλόφυλους, τις σουφραζέτες, τις νοικοκυρές, τα παιδιά μου, κλπ. Ειναι ΚΑΘΟΛΙΚΟ δικαίωμα, αν αρχίζεις να του βάζεις νερά, πήγε στον πάτο και πάπαλα.
Ναι, πρέπει να δέχομαι να μιλήσω με όποιον δέχεται να μιλήσει μαζί μου και να αντιπαρατεθώ επί ίσοις όροις.
Ομολογώ πως δεν το καταφέρνω πάντα, αλλά γνωρίζω ότι αυτό είναι δικό μου πρόβλημα που πρέπει να διορθώσω.
Στα υπόλοιπα τώρα:
Ο Βορίδης έκανε επερώτηση για το εξασθενές στην Βουλή, και άνετα εμφανίζεται τώρα ως προστάτης του περιβάλλοντος. Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (που τους ψήφισα)πόσον καιρό χρειάζονται για να συντάξουν μια (επ)ερωτησούλα;
Η συζήτηση για την Βία ή την Μη-Βία μας απομακρύνει από έναν βασικό τακτικό στόχο. Να κόψουμε τα βαρβιτουρικά από την Αριστερά και να την ξυπνήσουμε την γαμημένη επιτέλους... Γιατί έχει πολλά χρόνια που απλώς γυρίζει πλευρό στον ύπνο της.
Έχετε δίκαιο κυρία αρκούδα, τα βιβλία που δεν μας αρέσουν θα έπρεπε να καίγονται. Άλλωστε, τόσο δημοκράτης ήταν και ο... χίτλερ!
Έχετε μάλιστα ακόμα περισσότερο δίκαιο, θα πρεπε όσοι έχουν διαφορετική άποψη να σέρνονται στα δικαστήρια και να την αλλάζουν αλλιώς να ζήσουν σε άλλο τόπο διότι το ΕΘΝΟΣ μας... μπλα μπλα μπλα...
Ελπίζω να μην ακουστεί ελαφρύ αλλά θεωρώ πως αυτή η δημοκρατία δεν είναι πνιγμένη στο αίμα αλλά στο... ΣΠΕΡΜΑ!
τα δημοκρατικά μου (Α)σέβη προς όλους...
Χρονια Πολλα.
Να ζησεις να σε χαιρομαστε.
Παντα χαρες.
Συγνώμη αλλά θα νευριάσω τώρα! Η Μπέττυ και ο Deuced βρίσκονται ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ στην ίδια πλευρά (και το λέω επειδή τους γνωρίζω) ΑΛΛΑ ΚΑΘΟΝΤΑΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ.
ΓΙΑ ΣΥΝΕΛΘΕΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΣΑΣ! ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΦΟΡΤΩΝΕΣΤΕ ΤΙΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΑΛΛΩΝ -ΟΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΓΕΛΑΝΕ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΝΑ ΣΑΣ ΠΕΤΥΧΟΥΝ ΜΟΝΟΥΣ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΓΩΝΙΑ!
Αυτά είχα να πω -σκεφτείτε τα και οι δυο σας.
Χμμ, ναι, συμπεριφέρθηκα οξύθυμα και παίρνω πίσω τους χαρακτηρισμούς τους οποίους έκανα γιατί, διάβολε, αν εμείς οι "διαφορετικοί" δεν μπορέσουμε να συνδιαλλαγούμε με αυτό που μας ενοχλεί τότε απλά προσπαθούμε να κάνουμε την διαφορετικότητά μας κυρίαρχη και σ' αυτό είμαι αντίθετος. Αποδέχομαι όμως τους δικούς σου χαρακτηρισμούς καλή μου αρκούδα μα δεν μένω σ αυτούς.
Το ότι κάποιοι έκαναν κάποιους σαπούνια δεν σημαίνει πως εγώ θα τους κάνω το ίδιο.
Αγαπητή αρκούδα, εμένα δεν μου είσαι "ευχάριστη" επειδή (μου) μιλάς με τον πληθυντικό της απαξίωσης. Όμως ευχαρίστως θα μίλαγα μαζί σου και θα σ αποδεχόμουν αν φτιάχναμε μια κουβέντα.
Παρ' όλα αυτά δεν μπορώ να προσθέσω κάτι παραπάνω σ αυτό το ποστ παρά μόνο πως δεν έχω καταλάβει τους ανθρώπους που, ενώ έχουν ισχυρό λόγο, τους τρομάζει ο λόγος του άλλου. Γιατί άραγε...
ΥΓ: αυτό για τη δημοκρατία δεν το παίρνω πίσω...
ΥΓ2: "Τι έχει να μας προτείνει όμως όταν οι σκέψεις αυτές προπαγανδίζονται και παρακινούν ανθρώπους στο να τις κάνουν πράξη?"
Εγώ θα πρότεινα ν αφήσουμε τις σκέψεις ελεύθερες, αν έχουμε ισχυρό λόγο δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα... εκτός εάν πιστεύετε πως με την απαγόρευση και τον νόμο οι σκέψεις εξοντώνονται...
@ DeUCeD:
Λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι η αναγνώριση των σφαλμάτων μας συνιστά γενναιότητα και συνεκτιμώντας την εκτίμηση που ο mb διαφαίνεται πως τρέφει για το πρόσωπό σου, θα σου έλεγα τα ακόλουθα παρακαλώντάς σε να τα σκεφτείς και να σε απασχολήσουν.
Η άποψη της οποία είσαι εκφραστής (εσύ αλλά και πολλοί άλλοι) δεν είναι απλώς διαφορετική από τη δική μου αλλά ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ.
Επαναλαμβάνω ότι στο όνομα της Δημοκρατίας και της ελευθερίας του λόγου ΔΕΝ επιτρέπεται να διατυπώνουμε κάθε σκέψη μας, κάθε πρόθεσή μας, κάθε πεποίθησή μας και να την προπαγανδίζουμε δημόσια ΕΑΝ αυτή στρέφεται ΚΑΤΑ των δικαιωμάτων συνανθρώπων μας (ή εάν παραποιούμε την Ιστορία και ασεβούμε στη μνήμη νεκρών προς χάριν της δημοσιότητας και της διασιμότητας όπως π.χ. ο Ιρβινγκ που προανέφερα).
Η Δημοκρατία - ως όρος και ως έννοια - έχει πολλαπλά κακοποιηθεί και θα μου επιτρέψεις να πω πως δεν είναι - όπως πολλοί πιστεύουν - τόσο "ευρύχωρο βρακί" για να τα χωράει όλα.
Εάν εσύ πιστεύεις ότι οι ομοφυλόφιλοι είναι "ανώμαλοι", οι χωρισμένες γυναίκες "πουτάνες" και οι οικονομικοί μετανάστες "παράσιτα", δεν νομιμοποιείσαι να το διατυπώνεις δημόσια μέσω του βήματος που θα σου παραχωρηθεί από τα ΜΜΕ ή αλλού, διότι συντελείται κατ΄ αυτόν τον τρόπο (και με δεδομένο ότι τα ΜΜΕ διαμορφώνουν μαζικά συνειδήσεις) μια σταδιακή "μετατόπιση" του συνόλου του πληθυσμού μας σε περισσότερο ακραίες θέσεις κατά των μειονοτήτων που προανέφερα ως παράδειγμα (ή άλλων), με αυριανά θύματα εκπροσώπους των κοινοτήτων τους.
Εάν μεγαλώνεις παιδί θα έχεις ήδη συνειδητοποιήσει ότι δεν το μεγαλώνεις μόνος σου. Το ανατρέφεις μαζί με το σχολείο, μαζί με τη γειτονιά, μαζί με τον ευρύτερο οικογενειακό, κοινωνικό και επαγγελματικό σου περίγυρο, μαζί με τον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο. Εάν εσύ σε αυτό το παιδί, από τη μία μεριά, διδάσκεις σεβασμό και ανοχή στη διαφορετικότητα, αγάπη και συμπόνοια για τον διπλανό του, και από την άλλη ο περίγυρός του το ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΖΕΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ υποδεικνύοντάς του (εμμέσως)τρόπους σωματικής, συναισθηματικής ή ψυχικής "εξόντωσης" καθενός που διαφέρει από το ίδιο (σε χρώμα, θρήσκευμα, φυλή, κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο, εμφάνιση, κ.ά.), το παιδί αποπροσανατολίζεται, ενίοτε χάνει τις σταθερές του και αναζητά (ιδιαίτερα στα χρόνια της εφηβείας του) πειραματιζόμενο το δικό του στίγμα, παραπαίοντας, με αμφίβολη κατάληξη.
Εάν μπορέσεις ως γονιός να το θωρακίσεις επαρκώς ή εάν το αντιληφθείς εγκαίρως, έχει καλώς. Εάν όμως όχι, ένα νέο έγκλημα έχει ήδη συντελεσθεί και παραδίδεις στην κοινωνία έναν νέο Καζάκο.
Πιστεύω ότι όλοι όσοι θεωρούν, όπως εσύ, ότι "η Δημοκρατία δεν κινδυνεύει" λαθεύουν. Οι - κατ΄ ουσίαν - αρνητές της ίσως να μην μπορέσουν να την ανατρέψουν ως πολίτευμα, έχουν όμως προλάβει κιόλας να την ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΟΥΝ ΘΑΝΑΣΙΜΑ διότι η προπαγάνδιση ρατσιστικών θέσεων ευνοεί και σταδικά διαμορφώνει λύσεις βίας και καταστολής.
Στο όνομα της Δημοκρατίας που οραματίζεσαι, αγαπητέ φίλε, ο Γιακουμάτος, εν ενεργεία Υπουργός, κατέχων δηλαδή ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΞΙΩΜΑ,
απαξίωσε δια του Τύπου ομοφυλόφιλους συνανθρώπους μου. Συμφωνείς? Εάν όχι, τότε γιατί διατείνεσαι ότι ορθώς του εδόθη το δικαίωμα να "εκφέρει την άποψή του"? Εάν ναι (και με δεδομένο ότι παράλληλα ΔΕΝ τον απέπεμψε - ως όφειλε - ο Πρωθυπουργός της χώρας, ότι ο σεβασμός στη διαφορετικότητα των σεξουαλικών επιλογών ΔΕΝ διδάσκεται στα σχολεία και ότι από τα ΜΜΕ ο ομοφυλόφιλος φέρει πάντοτε τα χαρακτηριστικά ενός Φίφη και ποτέ ενός Χατζιδάκη, κ.ό.κ.) μπορείς ΕΣΥ να μου εγγυηθείς για την ασφάλεια και την ακεραιότητα (σωματική, συναισθηματική και ψυχολογική)του έφηβου ομοφυλόφιλου παιδιού μου αύριο?
Επειδή λοιπόν δεν μπορείς (και αντιλαμβάνεσαι ότι θα μπορούσα να φέρω και πολλά άλλα παραδείγματα για παιδιά με αναπηρίες, για παιδιά που φορούν γυαλάκια, που δεν είναι λεπτά και είναι ΒΕΒΑΙΟ ότι κάποια - έστω και μόνο μία - φορά στη ζωή τους θα κακοποιηθούν από τον περίγυρό τους με τον ένα ή άλλο τρόπο επειδή ΔΕΝ θα ανταποκρίνονται στα πρότυπα που προβάλλονται από τα ΜΜΕ), θα πρότεινα να μην διατυπώνεις με τόση ευκολία τέτοιες απόψεις.
Οσον αφορά δε στη θέση σου πως με δυσκολία θα έκανες σαπούνι όσους εγκληματούσαν, συγχώρησέ με, θα διαφωνήσουμε κι εδώ. Με μεγάλη ευκολία, εξωτερικεύοντας τα πιο ταπεινά μου ένστικτα, θα μπορούσα να αφανίσω ανθρώπους που εξόντωσαν αθώες ψυχές, βιαστές, παιδεραστές, εμπόρους κοκαίνης, κοινωνικά απόβλητα, σάπιες ψυχές. Και όχι, δεν με διακρίνει τέτοιο μεγαλείο ψυχής ώστε να μην επιθυμώ την εξολόθρευση (υπ)ανθρώπων που παραβιάζουν κατάφωρα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και φυσικά δεν θα διαλεχθώ μαζί τους όπως ΔΕΝ θα διαλέγονταν και κείνοι μαζί μου καταδικάζοντας εις την πυρά εμένα και τους ομοίους μου.
Να ξεκαθαρίσω κάτι πριν χάσουμε τα αυγά και τις αυγοθήκες: ο deuced ΔΕΝ έχει καμιά σχέση με οποιαδήποτε φασίζουσα ιδεολογία (μάλλον στο περιβόλι της ευρύτερης αριστεράς θα τον βρεις). Δεν υπερασπίζεται τις ιδέες τους, υπερασπίζεται το δικαίωμά τους να τις εκφράζουν. Σε διάλογο και όχι στην πράξη ΦΥΣΙΚΑ.
Όμως λέει κάτι πολύ σωστό:
"γιατί, διάβολε, αν εμείς οι "διαφορετικοί" δεν μπορέσουμε να συνδιαλλαγούμε με αυτό που μας ενοχλεί τότε απλά προσπαθούμε να κάνουμε την διαφορετικότητά μας κυρίαρχη και σ' αυτό είμαι αντίθετος."
Ναι, εμείς οι "διαοφρετικοί" ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΚΥΡΙΑΡΧΗ. Δεν είμαι αντίθετος σε αυτό -αρκεί η διαφορετικότητά μας να είναι πραγματική και πολυεπίπεδη. Δεν θέλω έναν κόσμο που την ετερόφιλη καταπίεση (για παράδειγμα) θα την αντικαταστήσει η ομοφυλόφιλη καταπίεση. Θέλω έναν κόσμο γεμάτο διαφορετικότητες, κυρίαρχες διαφορετικότητες -σε βαθμό που οι επάλληλες κυριαρχίες να καταργήσουν το ίδιο το νόημα της κυριαρχίας.
Στο προκείμενο:
Διάλογος με όλους -συμφωνώ. Αρκεί να είναι αποδεκτά τα βασικά.
-Οτι η φυλή, η θρησκεία και η σεξουαλική προτίμηση δεν συνιστούν παράγοντες κατηγοριοποίησης των ανθρώπων.
-Οτι τα ιστορικά γεγονότα, σε επίπεδο αρχικής θεώρησης τουλάχιστον, είναι αποδεκτά (π.χ. το Ολοκαύτωμα, οι δολοφονίες ανθρώπων επι χούντας).
Αυτά τα θεωρώ μη διαπραγματεύσιμα, όπως θεωρώ αδιαπραγμάτευτο το γεγονός πως η γη είναι στρογγυλή και όχι επίπεδη.
Όποιος τα δέχεται αυτά, ας καθίσει στο τραπέζι να μιλήσει μαζί μου. Όποιος δεν τα δέχεται, ας επισκεφτεί κάποια ψυχιατρική μονάδα αν θέλει να λύσει το πρόβλημά του.
Κι αν δεν θέλει να λύσει το πρόβλημά του, αλλά κάνει την ψύχωσή του θεωρητική άποψη -συγνώμη, αλλά θα πρέπει να περιοριστεί από τα κοινά. Τι διάλογο να κάνεις με έναν άνθρωπο που πάσχει από μανία καταδίωξης για παράδειγμα;
@ mb:
Μου είναι πάντοτε ευχάριστη η ανάγνωση των σχολίων σου γιατί διανθίζεις το λόγο σου με χαριτωμένες εκφράσεις που και προσδίδουν αμεσότητα στο ύφος και μια παιδικότητα (με την έννοια της καθαρότητας) στη ματιά σου αποκαλύπτουν (ανακαλώ πρόχειρα από τη μνήμη μου: «Μπέττυ παιδί μου», «τον παίρνουν και τον κάνουν τουρνέ», «αυτό ήθελα πάντοτε, μια πασαρέλα στα κρατητήρια», «σε καλό μου», «οι συλληφθέντες τίποτα περαστικοί θα ΄τανε», «θα χάσουμε κι αυγά και αυγοθήκες», κ.λπ.). Επειδή δεν σχολιάζω πάντα στο blog σου δεν σημαίνει ότι δεν σε παρακολουθώ κιόλας:)
Όσον αφορά τον deuced κατάλαβα ότι δεν υποστηρίζει φασιστικές απόψεις που καταδικάζουμε όλοι μας αλλά το δικαίωμα των φασιστών να τις εκφράζουν. Αυτός είναι και ο λόγος που προσπαθώ να του δώσω να καταλάβει ότι ΑΥΤΟ είναι είναι το επικίνδυνο και τραυματίζει θανάσιμα τη Δημοκρατία αν και επιτρέπεται στο όνομά της.
kai gw meta apo ola ayta - poy de tha sxoliasw, mia xara ta lete metaksy sas :) - tha symfwnisw me tin teleytaia paragrafo tis betty poy thewrw oti synopsizei to thema (kai gia des, einai peripoy ayto poy egrapsa sto prwto moy sxolio (eides betty, ksana, ta eipame, ta symfwnisame))...
ayti einai i oysia
kalimera sas
@dm:
Ναι, ναι, ήθελα να το πω από την αρχή αλλά δεν πρόλαβα (!).
Κατάλαβα ότι αυτό εννοούσες μιλώντας για "αντικειμενική αλήθεια" (τηρήθηκαν μαντάμ οι προϋποθέσεις από τον Νόμο ή ΔΕΝ τηρήθηκαν, πρωί είναι τώρα ή είναι βράδυ, κ.λπ.) που πρέπει να υποτάσεται ("που είναι πάνω από κάποιες άλλες" όπως γράφεις) στην υποκειμενική αντίληψη του καθενός μας για την αλήθεια.
:)))
Παλιομητσάκο -άστα αυτά! Δεν σε βλέπουμε, που δεν σε βλέπουμε ποτέ πλέον -έβαλες και τη Μπέττυ για να μη χρειάζεται να σχολιάζεις και να σε καλύπτει, έτσι;
Μπέττυ, ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια -όταν βρεθούμε από κοντά θα φροντίσω να είναι κι ο Deuced εκεί, να του τα ψάλλουμε με την ησυχία μας.
Υ.Γ.:Deuced, αυτά που ξέρεις με τα εικοσάρικα να τα ξεχάσεις -εντάξει;
έλαμψα δια της απουσίας μου, αλλά χάρηκα την κουβέντα αυτή.
τείνω να διαφωνήσω με τη φίμωση των ιδεών αλλά το πράγμα αλλάζει όταν οι σκέψεις γίνονται (ή προωθούν) πράξεις βίας. δε νομίζω ότι έχω να προσθέσω κάτι στη συζήτηση, αλλά όλος αυτός ο προβληματισμός είναι κέρδος για μένα. και προσθέτω και τις σκέψεις του sigmund
http://elvetos.blogspot.com/2007/10/blog-post_19.html
υ.γ. ζερό σ'ευχαριστώ πολύ για τις ευχές :-)
Post a Comment